Upp och hoppa, Sverige! Ett initiativ av Generation Pep.

Upp och hoppa, Sverige! Generation Pep 19-01-31

Deltag i årets pepidemi!

31 januari startar kampanjen “Upp och hoppa, Sverige!” Läs mer om kampanjen och Generation Pep här.

På Matting brukar vi ju “alltid” stå upp och jobba och några av oss brukar ta en lunchpromenad – MEN idag har #pepidemin slagit till och vi står, “poppar” o promenerar hela gänget! 🚶‍♂️🚶‍♀️❄️🏋️‍♂️
#uppochhoppa2019 #generationpep

Fakta om fysisk aktivitet och stillasittande

Nationella riktlinjer rekommenderar att barn och unga ska ägna sig åt måttlig till hög fysisk aktivitet minst 60 minuter per dag. Dessutom uppmanas barn och unga att röra sig mer intensivt tre gånger i veckan. Det är dock viktigt att inte glömma det som kallas för vardagsrörelse, vilket är allt från att hoppa och leka, till att gå eller cykla till och från skolan eller att ta trapporna istället för rulltrappan eller hissen…

Generation Pep är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Kronprinsessparet är initiativtagare till Generation Pep och deras målsättning är att engagera hela samhället i arbetet.

ActiveS är initiativpartner till Generation Pep vilket innebär att man antingen driver och finansierar ett eget initiativ som förväntas få betydande effekt på barn och ungas levnadsvanor eller att man är en del av ett större initiativ inom ramen för Generation Pep, tillsammans med andra aktörer. Initiativet kan vara kunskapshöjande eller konkret skapa förutsättningar för fysisk aktivitet och/eller hälsosamma matvanor.

Topbild är ett kollage av bilder lånade av Generation Pep.

Upp och hoppa, Sverige! Ett initiativ av Generation Pep. Här är vi på kontoret aktiva genom att "poppa".

Upp och hoppa, Sverige! Ett initiativ av Generation Pep. Här är vi på kontoret aktiva genom att få med hela gänget ut på lunchpromenad.

 

 

 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Nyhetsbrevet utkommer 7-10 ggr/år